کد خبر: ۳۱۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022December 01
روند افزایشی مهاجرت پرستاران ادامه دارد و این در حالی است که برای تربیت هر یک پرستار، حدود یک‌میلیارد تومان هزینه می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>«روند افزایشی مهاجرت پرستاران ادامه دارد و این در حالی است که برای تربیت هر یک پرستار، حدود یک‌میلیارد تومان هزینه می‌شود.»

 به گزارش شفاآنلاین:امین کوهساریان، رئیس سازمان نظام پرستاری استان تهران با بیان این مطلب تأکید کرد: «با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری که نباید به پرستار، نگاه کارگر فصلی داشته باشیم اما برنامه رسمی و برگزاری آزمونی برای استخدام این پرستاران صورت نگرفته و نه‌ تنها جذبی نبوده که تعدیل هم وجود داشته است. لازم است سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدامی با قاطعیت بیشتری به این امر اهتمام ورزند؛ ولی هنوز در این‌باره نه بودجه‌ای در نظر گرفته شده و نه مجوز استخدامی صادر شده است.

 این عزیزان در حالی‌که در اوج کرونا، جان خود را کف دست گرفتند و به مراکز بیمارستانی رفتند، اکنون بلاتکلیف هستند. تنها در تهران حدود 2هزار پرستار تمدید طرحی کرونا، تعدیل شدند.» این مسئول همچنین به افزایش مهاجرت پرستاران هم اشاره و عنوان کردند: «پس از شیوع کرونا، کمبود کادر درمان به شکل جهانی در خیلی از کشورها احساس شد و آنها با شرایط و تسهیلات آسان‌تر از گذشته، اقدام به جذب پرستاران کردند. این در حالی است که برای تربیت یک پرستار در کشور حدود یک میلیارد تومان هزینه می‌شود.»

به‌گفته او، در سال1400 حدود 2هزار درخواست مهاجرت پرستاران ثبت شده، یعنی ماهی ۲۰۰مورد مهاجرت در کل کشور: «این وضعیت به این معناست که عملا برخی دانشکده‌های پرستاری ما، پرستار برای اعزام به خارج تربیت می‌کنند. در گذشته مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی مطرح بود اما اخیرا کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیز به مقاصد مهاجرت اضافه شده‌اند.»‌
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: